Saturday, April 24, 2010

Erti Sayang

kadang2 kita tak sangka yang sayang tu muncul tanpa kita sedari..
tapi apa yg dimaksudkan dgn sayang?
adakah sayang bermaksud
kita harus meninggalkan seseorang bila kita dalam keadaan marah?
ataupn sayang tu bermaksud
kita harus menyakiti seseorang bila kita berasa sakit hati?
mungkin sayang tu bermaksud
kita xperlu ambil pusing ttg keselamatan seseorang itu
sebab diri sendiri lebih important..

tapi bila pikir2..
walaupun perents aku marah aku,
parents aku xpernah tinggalkan aku..
dan bila aku sakitkn hati parents aku,
parents aku xde sakitkan aku..
dan parents aku sentiasa menjaga keselamatan aku,
lebih dari menjaga diri sendiri..

jd.. apa maksud sayang??
kenapa mulut kata sayang?
sedangkan diri xpernah tunjukkan rasa sayang?
klu kita betul sayangkan seseorang tu,
kita akan mghormatinya seperti kita mghormati diri sendiri..
kita akan menjaganya seperti jaga diri sendiri..
betul tak?

tapi itu cuma dari pandangan aku.
mungkin korg ade jawapan yg lebih baik dari jawapan aku
mengenai maksud sebenar sayang..

assalamualaikum..

2 comments:

  1. KAsih sayang yang halal takkan pernah tinggalkan kita, contohnya mak bapak kita. Mereka akn sentiasa bersama kita dalam apa jua keadaan. Dapat bandingkan? Semoga kebahagiaan itu milik anda. Amin. :)

    ReplyDelete
  2. bg aku pulak...
    syg itu terlalu subjektif...
    kat sape2 pun bleh syg...
    tp..
    syg yg hakiki adlah kpd ALLAH dan Nabi MUhammad..
    juga ibu bapa aku...
    yg selame nie merupakan perngsang utk aku trus menuju ke puncak kejayaan...
    hihihi

    ReplyDelete